Teleservice ICT beheer

Met Teleservice ICT beheer blijft uw onderneming in bedrijf 

Uw netwerk en servers - bij u op locatie of bij ons in het rekencentrum - vormen het hart van uw onderneming. Voor uw dagelijkse werkzaamheden moet u rotsvast kunnen vertrouwen op uw ICT infrastructuur. Het uitgangspunt voor de wijze waarop wij het beheer uitvoeren bij Teleservice ICT is dan ook dat de ICT infrastructuur op en top betrouwbaar moet zijn. Zodat uw onderneming altijd in bedrijf blijft. Wij maken daarbij onderscheid tussen:

  • Networking
    en monitoring

  • Servers

  • Werkplekbeheer

  • Helpdesk

  • Periferie
    en speciale infrastructuur

  • Mobile computing

  • VoIP

 

"Elke technische installatie, ook ICT, kent storingen. Het spul gaat kapot. En als het kapot gaat dan leidt dat tot kosten en irritatie."

De irritatie is wat lastiger in kaart te brengen, al leidt dit natuurlijk ook tot kosten. bijvoorbeeld in de vorm van productie verlies. De kosten zijn  echter weer in beeld te brengen. De reparatie, het fixen van het probleem kost geld. Echter, een verstoring kost ook productie.

  • Werknemers kunnen niet door in het ergste geval 
  • Werknemers kunnen minder efficiënt werken
  • Of moeten zelfs extra kosten maken om bijvoorbeeld toch een stuk werk af te krijgen  

Iedere ondernemer/onderneming kan hier wel een beeld bij krijgen.

Pro-actief beheer

Verstoringen zijn zaken die je het liefst niet hebt. Een onderneming kan een verstoring zo veel mogelijk proberen te voorkomen met pro actief beheer. Door het preventief onderhouden en bewaken van de systemen wordt een deel van de verstoringen voorkomen. Een voordeel hierbij is tevens dat, op het moment dat er wat aan de hand is, er veel sneller kan worden ingegrepen.

Reactief beheer

Er kan ook voor gekozen worden om dit niet te doen. Dat betekent dat bij een storing er gereageerd moet gaan worden. We noemen dit reactief beheer. Er is wel een heel stelsel van afspraken mogelijk waarbij maximale reactietijden bij een bepaalde ernst van de verstoring wordt afgesproken. Het blijft echter reageren op de storing, en de kostenteller loopt.

Welke beheer past bij uw onderneming?

Waar doe je nu verstandig aan. Dat is voor iedere onderneming om te bepalen.

Pro actief beheer kost een bedrag per maand en lost, eerlijk is eerlijk, niet alles op. Wel veel, doch niet alles.

De kosten bij reactief beheer zijn in potentie veel hoger omdat de onderneming (deels) stil komt te liggen.

 

"Wij adviseren onze klanten altijd Pro-actief beheer. "

 

Het kan jaren goed gaan, doch die ene storing kan ineens veel kosten. En op die kosten, altijd op het verkeerde moment, zit geen onderneming te wachten. En dan heb je ook nog de irritatie.

Wilt u eens bespreken op welke wijze wij het beheer in uw organisatie kunnen verzorgen, neem dan vooral contact met ons op.